ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 1
Martunia 69

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,084
bullet.png Najnowszy użytkownik: Joassia
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
wyprawka szkolna 2014/2015
pomoc materialna
2874 106 mucha27
22. listopad 2014 21:27
opieka prawna
opieka
1690 68 Oliwal
21. listopad 2014 21:55
teczka ucznia wg nowego roz...
dokumentacja
1705 21 reszta
20. listopad 2014 20:50
narkomanka w gimnazjum
profilaktyka
343 14 is
20. listopad 2014 19:10
dostosowanie egz. gimnaz. d...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11358 339 viola1
20. listopad 2014 07:17
hospitacja pedagoga
Tematy dawno zapomniane lub zamknięte
356 6 sensor
19. listopad 2014 21:38
rodzice za granicą
opieka
1047 36 sensor
19. listopad 2014 21:36
Prezentacja
Kilka słów o sobie
22095 411 reszta
19. listopad 2014 18:57
która koncepcja jest najbli...
samopomoc - proszę o..
201 5 reszta
18. listopad 2014 17:54
zastępstwa realizowane prze...
zatrudnienie
1782 37 lili_m
17. listopad 2014 22:37
pilnie potrzebna opinia dot...
szkolenia, kampanie, programy
113 0 sensor
17. listopad 2014 22:16
n-l uderzenie ucznia
wychowanie
293 6 Kazimierz
15. listopad 2014 17:17
saookaleczenia
profilaktyka
1486 28 reszta
14. listopad 2014 16:17
zespół Aspergera
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
2511 46 Tomek
13. listopad 2014 23:15
sp - specyficzne problemy w...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
748 24 Ziutka
13. listopad 2014 15:39
 
"Solidarność" w sprawie łamania prawa
 
Różne


"Solidarność" w sprawie łamania prawa

KOMUNIKAT
z posiedzenia Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”
w Gdańsku w dniach 20-21 listopada 2014 r.

[...]
Po głębokiej analizie napływających z całego kraju przypadków łamania prawa Rada KSOiW przyjęła, skierowane do odpowiednich organów państwowych, stanowisko w sprawie nieodpłatnej realizacji doraźnych zastępstw przez pedagogów szkolnych, nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych i nauczycieli świetlic szkolnych. To jeden z wielu rażących przykładów łamania prawa oświatowego, prawa pracy i prawa karnego przez dyrektorów
i władze samorządowe. Rada KSOiW powołała specjalny zespół do analizy zebranego materiału informacyjnego w sprawie łamania prawa, który po opracowaniu zostanie przedstawiony minister edukacji narodowej Joannie Kluzik-Rostkowskiej celem podjęcia działań interwencyjnych.[...]
Zbigniew Świerczek
członek Prezydium KSOiW NSZZ "Solidarność";


Stanowisko Rady KSOiW NSZZ „Solidarność”
ws. nieodpłatnej realizacji doraźnych zastępstw przez pedagogów szkolnych
i nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” wyraża stanowczy sprzeciw wobec licznych przypadków łamania prawa w stosunku do pedagogów szkolnych, nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych i nauczycieli świetlic realizujących nieodpłatnie doraźne zastępstwa.
Za niedopuszczalne uznajemy sytuacje, w których pedagog, bibliotekarz lub nauczyciel świetlicy nie może realizować zadań wynikających z jego obowiązków, ponieważ w tym czasie prowadzi nieodpłatnie zajęcia w ramach godzin doraźnych zastępstw. Powoduje to dezorganizację pracy oraz konieczność jej wykonania poza godzinami wynikającymi z pensum.
Napływające z terenu całej Polski liczne sygnały o uchylaniu się dyrektorów szkół od obowiązku wypłacania nauczycielom wynagrodzenia za godziny doraźnych zastępstw stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika (art. 282 § 1 pkt 1 KP). Zaniepokojenie budzi fakt, iż w wielu szkołach realizacja bezpłatnych, doraźnych zastępstw jest procederem, który trwa od lat. W takiej sytuacji możemy mówić o uporczywym niewypłacaniu wynagrodzenia, które prawnie jest zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2 zgodnie z art. 218 § 1 KK. Przypominamy, że art. 35 ust. 2 ustawy KN wyraźnie stanowi, iż doraźne zastępstwa są to godziny zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej obowiązującego nauczyciela wymiaru pensum, za które zgodnie z art. 35 ust. 2a ustawy KN należy się odpowiednie wynagrodzenie.
Rada KSOiW NSZZ "Solidarność" zwraca także uwagę na powszechność zjawiska polegającego na podpisywaniu realizacji zastępstw przez inną osobę niż osoba realizująca. Tego typu przypadki są przykładem fałszowania dokumentacji szkolnej oraz w ocenie prawnej podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej. Mogą także być odbierane jako działania mobbingujące w stosunku do nauczyciela.

Powyższe zjawiska stanowią przykłady rażącego łamania prawa oświatowego, prawa pracy i prawa karnego. Są również przykładem oszczędnościowej polityki samorządów wykorzystujących pedagogów szkolnych, nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych i nauczycieli świetlic jako darmowej siły roboczej.

Ryszard Proksa
Przewodniczący KSOiW NSZZ "S"

Z informacji, które uzyskałem wynika, że Związek wystąpił - między innymi - do Państwowej Inspekcji Pracy o zajęcie stanowiska w powyższej sprawie.

 
KOMUNIKAT z obrad Prezydium KSOiW NSZZ "Solidarność" w dniu 5 listopada 2014 r. w Warszawie.
 
Różne


KOMUNIKAT
z obrad Prezydium Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
w dniu 5 listopada 2014 r. w Warszawie.


[...]
Postanowiono przedłużyć do 16 listopada 2014 roku akcję zbierania informacji o konkretnych przykładach łamania prawa oświatowego, szczególnie przez samorządy. Wstępna analiza nadesłanych już informacji wskazuje na zatrważającą ich ilość i różnorodność. Jednym z wielu ważnych problemów jest m.in.: wykorzystywanie nauczycieli pedagogów i bibliotekarzy do realizacji dużej ilości zastępstw doraźnych bez wynagrodzenia. Projekt stanowiska w tej sprawie przedstawiony zostanie na najbliższej Radzie KSOiW. Natomiast cały materiał zebrany w wyniku prowadzonej akcji zostanie wykorzystany w trakcie rozmów z MEN.
[...]
 
18 000
 
Różne

Dzisiaj zarejestrował się na naszej stronie 18 000 użytkownik.


10.07.2008 - zarejestrowany 1 użytkownik

Po 329 dniach - 1000 zarejestrowanych użytkowników

Po 132 dniach - 2000 zarejestrowanych użytkowników

Po 145 dniach - 3000 zarejestrowanych użytkowników

Po 171 dniach - 4000 zarejestrowanych użytkowników

Po   92 dniach - 5000 zarejestrowanych użytkowników

Po 118 dniach - 6000 zarejestrowanych użytkowników

Po   75 dniach - 7000 zarejestrowanych użytkowników

Po   91 dniach - 8000 zarejestrowanych użytkowników

Po   21 dniach - 9000 zarejestrowanych użytkowników

Po   39 dniach - 10000 zarejestrowanych użytkowników

Po   72 dniach - 11000 zarejestrowanych użytkowników

Po   65 dniach - 12000 zarejestrowanych użytkowników

Po   82 dniach - 13000 zarejestrowanych użytkowników

Po   92 dniach - 14000 zarejestrowanych użytkowników

Po   73 dniach - 15000 zarejestrowanych użytkowników

Po   220 dniach - 16000 zarejestrowanych użytkowników

Po   229 dniach - 17000 zarejestrowanych użytkowników

Po   260 dniach - 18000 zarejestrowanych użytkowników


 
Nieodpłatne zastępstwa realizowane przez pedagogów szkolnych
 
Różne


Nieodpłatne zastępstwa realizowane przez pedagogów szkolnych

Kończymy nasze kolejne badania. Wzięło w nich udział 300 pedagogów. Oto wyniki:





 
Talent - wrodzony czy stworzony?
 
Edukacja


Talent - wrodzony czy stworzony?

Był rok 1921, kiedy Terman postanowił do geniuszu podejść metodycznie. Spośród uczniów kalifornijskich szkół podstawowych wyłowił grupę 1470 dzieci o IQ wynoszącym od 140 do 200 punktów. "U człowieka, nie licząc prawdopodobnie moralności, nie ma nic ważniejszego niż IQ" - mawiał, bezgranicznie wierząc, że wybranym przez niego dzieciom pisany jest niechybny życiowy sukces. Postanowił podążać ich tropem tak długo, jak tylko się da. I tak został cieniem swoich geniuszy, którzy od jego nazwiska zyskali miano "Termitów".
Jakież było jego rozczarowanie, gdy po latach się okazało, że większość z nich prowadziła mniej lub bardziej przeciętne życie, a kilkoro nawet stoczyło się na dno. Gdyby wybrać losowo podobną grupę dzieci, nie kierując się przy tym ich ilorazem inteligencji - wyniki byłyby takie same. Żaden z geniuszy nie zdobył Nobla, Pulitzera ani medalu Fieldsa (co było udziałem kilkorga "mniej inteligentnych", których Terman nie zakwalifikował do swojego eksperymentu).

Podobne wyniki notowali później także inni psychologowie, przyznając w końcu dość jednomyślnie: iloraz inteligencji szczęścia nie daje. Stwierdzenie owo trafnie podsumował jakiś czas temu wybitny fizyk Stephen Hawking, nagabywany o ujawnienie swojego IQ (szacuje się, że wynosi on ponad 200 punktów): - Ludzie, którzy chełpią się swoim IQ, to zwykle życiowi nieudacznicy.
A naukowcy oceniają, że aby dostać się na studia i ukończyć średnio trudny kierunek, wystarczy IQ o wysokości 115 punktów. Prof. Artur Jensen, znany psycholog różnic indywidualnych z University of California, stwierdził, że po osiągnięciu ilorazu inteligencji około 120 dodatkowe punkty nie przynoszą już żadnej intelektualnej przewagi.

Źródło: Gazeta Wyborcza

 
ZNP interweniuje ws. asystenta nauczyciela
 
Edukacja


Związek Nauczycielstwa Polskiego zwrócił się do pani premier o podjęcie działań wobec decyzji ministra pracy ws. asystenta nauczyciela.



W kwietniu br. ZNP wystąpił do premiera z wnioskiem o umieszczenie w rozporządzeniu o pracownikach samorządowych asystenta nauczyciela. Wniosek wynikał z zapisów prawa tj. ustawy o systemie oświaty, ustawy o pracownikach samorządowych. Ustawy te stanowią, iż osoby zatrudnione w jednostkach samorządowych (a taką jest szkoła) są pracownikami samorządowymi. Po 6 miesiącach oczekiwań ministerstwo pracy przesłało stanowisko, iż asystenci nie znajdą się w rozporządzeniu.


 
Zamknąć słabe szkoły
 


Zamknąć słabe szkoły

Pani ministra dla Rzeczpospolitej.

Te szkoły, które nawiążą współpracę z przedsiębiorcami, rozwiną się. Otrzymają środki na stworzenie ciekawej oferty edukacyjnej, atrakcyjnej dla uczniów ze względu na praktyki prowadzone bezpośrednio u pracodawcy i dającej duże szanse na odniesienie sukcesu na rynku pracy.

A co z tymi, które nie zechcą się zreformować.

Będą niekonkurencyjne, nie będą miały uczniów i będą musiały się zamknąć. Nie akceptuję sytuacji, w której szkoła istnieje dla nauczycieli, czyli np. kształci kucharzy, bo akurat taką kadrą dysponuje, mimo że rynek pracy ich nie potrzebuje.

Źródło:
Rzeczpospolita

Samorządy mają pieniądze nie tylko na podwyżki, ale i na dodatkowe etaty. Na przykład Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego w 2008 r. posiadał ich 718 (średnie wynagrodzenie – 3,5 tys. zł ), w 2013 r. etatów było już 952 (średnie wynagrodzenie to 3,7 tys. zł), a w tym roku liczba pracowników przekroczyła już tysiąc osób ze średnią płacą 3,8 tys. zł. Z kolei Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w 2008 r. zatrudniał 610 pracowników (średnie wynagrodzenie 3,8 tys. zł), w 2013 r. – 893 (4,1 tys. zł), a obecnie 905 (4,2 tys. zł).

Źródło:
Gazeta Prawna


 
POLSKA - NIEMCY 2:0
 


POLSKA - NIEMCY 2:0




POLSKA - NIEMCY 2:0


Pierwsza w historii wygrana z Niemcami.

 
Spotkanie szkoleniowe
 
Opieka


Spotkanie szkoleniowe dotyczące rekrutacji, orzecznictwa i funkcjonowania w szkole dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym.


Zespół Szkół i Placówek Specjalnych w Krakowie i działający w jego ramach Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 1 zapraszają Sz.P. Pedagogów i Psychologów na spotkanie szkoleniowe dotyczące rekrutacji, orzecznictwa i funkcjonowania w szkole dzieci zagrożonych niedostosowanie społecznym.

Spotkanie odbędzie się w dniu 5 listopada, w budynku szkoły (aula) Kraków, ul. Lubomirskiego 21 o godzinie 12.00 (przewidywany czas zakończenia 14.00)

Konferencja jest bezpłatna. W trakcie spotkania będzie można skorzystać z konsultacji specjalistów oraz otrzymać zaświadczenie o uczestnictwie w spotkaniu szkoleniowym.

Więcej: Portal edukacyjny

 
5 października: Światowy Dzień Nauczyciela
 
Edukacja


5 października: Światowy Dzień Nauczyciela


Hasłem tegorocznych obchodów Dnia jest „Potrzeba nauczycieli!” (A Call for Teachers!). Obchody organizowane są tradycyjnie wspólnie przez UNESCO, Międzynarodową Organizację Pracy, UNDP, UNICEF i Education International.
To nauczyciele stanowią o powodzeniu planów zapewnienia wszystkim równego dostępu do wysokiej jakości edukacji, dlatego realizacja celów Edukacji dla Wszystkich wiąże się bezpośrednio z hasłem tegorocznych obchodów Dnia. „Wysokiej jakości edukacja to nadzieja i obietnica lepszego życia. Nic nie przyczyni się bardziej do budowania trwałego fundamentu pokoju i zrównoważonego rozwoju niż edukacja na wysokim poziomie, dostarczona przez dobrze wyszkolonych, odpowiednio wynagrodzonych i wysoko zmotywowanych nauczycieli. Dzisiejsze problemy edukacyjne świata wynikają w znacznej mierze z ogromnego niedoboru wykwalifikowanych kadr.
Zaangażowanie w kwestie związane z zawodem nauczycielskim oznacza w praktyce zapewnienie właściwych szkoleń, możliwość stałego rozwoju zawodowego i obronę praw nauczycielskich. Światowy Dzień Nauczyciela zwraca uwagę na potrzebę przywrócenia zawodowi nauczycielskiemu jego dawnego znaczenia, nie tylko w interesie samych nauczycieli i uczniów, ale całego społeczeństwa, na którego przyszłość nauczyciele mają szczególnie istotny wpływ.

Źródło: UNESCO

PS

Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej opublikowanego przy okazji Światowego Dnia Nauczyciela, w latach 2013-2014 wynagrodzenia nauczycieli wzrosły w 16 europejskich państwach Europy. Nie było wśród nich jednak Polski.
Zdaniem unijnej komisarz ds. edukacji i młodzieży Andoulli Vassiliou w czasie gdy Unia Europejska wychodzi z kryzysu gospodarczego, państwa członkowskie powinny uważnie zastanowić się nad rolą wynagrodzenia i warunków pracy nauczycieli w zachęcaniu najlepszych kandydatów do podjęcia pracy w tym zawodzie i pozostania w nim.


 
Kasa, Misiu, kasa.
 


Kasa, Misiu, kasa.



W swojej książce "Czego nie można kupić za pieniądze" (gorąco polecam) amerykański filozof Michael Sandel pisze, że w niektórych szkołach w USA zaczęto płacić dzieciom za każdą przeczytaną książkę.
Drugoklasiści (sic!) z Dallas, którzy dostawali po 2 dolary za przeczytaną książkę osiągnęli lepsze niż pozostałe dzieci wyniki na końcoworocznych testach czytania ze zrozumieniem.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Jak ćwiczyć pamięć p...
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

21/11/2014
Coś co kojarzy mi się z moim "biednym" dzieciństwem na fajny weekend: https://www.youtu.
..Vkc
21/11/2014
Zawsze się łudzę, że to cwaniactwo wreszcie się skończy. Niestety, za każdym razem to złudne nadzieje.
20/11/2014
Szkoda, że nie są tak skrupulatni rozliczając naszymi pieniędzmi prywatne obiadki jednych, albo "kilometrówki wycieczkowe" drugich.
20/11/2014
To już na prawdę trzeba być urzędasem, żeby z tak złą wolą interpretować przepisy, zupełnie nie rozumiejąc ich "ducha".
20/11/2014
Ja mam czasową niesprawność elementów kończyn górnych, ale to nic w porównaniu z zanikiem mózgu niektórych urzędników - patrz sprawa "wyprawkowa" opisywana na forum.
20/11/2014
Ha, ha, ha. Grabisz sobie Pati oj grabisz Grin
20/11/2014
tak sobie myślę, co bym zrobiła na miejscu Kazia? pewnie bym rachunek zapłaciła Smile
20/11/2014
tzn. Kazimierz ma czasową niesprawność konczyn górnych Smile
20/11/2014
tzn. napisz słowo, a...
20/11/2014
objąć Cię pomocą pp? powiedz słowo, a...
20/11/2014
chciałabym Ci jakoś pomóc...założyć Ci grupę wsparcia? Smile
20/11/2014
Ale tak czy owak kciuki mnie już bolą od klepania w telefonie.
20/11/2014
Może Smile
20/11/2014
ja też mam z oranżady, w mojej puszczy jest ok. ale może Twoje mega czy inne przekazali na rzecz komisji wyborczych? Smile
20/11/2014
Trzeci dzień jestem bez internetu. Pozdrowienia dla Orange.
20/11/2014
Dzień Praw Dziecka się już kończy......spokoj
nie Wink
20/11/2014
dzieci potrafią być okrutne Smile
19/11/2014
Przynajmniej nauczę się wreszcie pisać na klawiaturze komórkowej. Dzieci przestaną szydzić, że dwuwyrazowy SMS piszę dwie godziny ( niecierpię SMS -ów.
19/11/2014
Nie ale spieszą się z naprawą tak samo Grin
19/11/2014
Kaziu, a Twój internet to może ten sam co PKW? Wink
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png wyprawka szkolna 201...
bullet.png opieka prawna
bullet.png teczka ucznia wg now...
bullet.png narkomanka w gimnazjum
bullet.png dostosowanie egz. gi...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1161]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [421]
bullet.png Prezentacja [411]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


8,490,247 Unikalnych wizyt